W Amfiteatrze rozbrzmiewały mazurki, polonezy i nokturny, przeplatane rytmami polskiej wsi – oberkami, mazurami, kujawiakami i polkami. To melodie zakorzenione w zbiorach Oskara Kolberga, które mogły inspirować młodego Chopina podczas jego podróży po Mazowszu. Na scenie mistrzowscy twórcy muzycznych światów, geniusze instrumentów, których dźwięki oczarowały publiczność: Maestra Maria Pomianowska grająca na polskich ludowych instrumentach muzycznych - suka, fidel płocka, śpiew, kierownictwo artystyczne, Anna Wandtke – skrzypce, śpiew, Arat Emamgholi – daf, Hubert Giziewski – akordeon, Sebastian Wypych – kontrabas.
Obok współczesnych instrumentów słychać odtworzone, archaiczne dźwięki suki biłgorajskiej, fideli płockiej czy fidelii kolanowych. Całość tworzy pejzaż dźwiękowy, który przenosi słuchaczy do świata, jaki Chopin zapamiętał z dzieciństwa, a Reymont opisał w literaturze z realizmem i emocjonalną głębią.
ZADANIE DOFINANSOWANE W RAMACH SPRAWOWANIA OPIEKI
SENATU RZECZYPOSPOLITEJ NAD POLONIĄ I POLAKAMI ZA GRANICĄ W 2025 ROKU
PATRONAT MEDIALNY
polonijna agencja informacyjna