RODZAJ PLACÓWKI:
Studio S Edukacja sp.z.o.o SP. Komandytowa
LOGO PLACÓWKI
STRONA WWW
PROFIL - STRONA FACEBOOK
DZIAŁANIE I
TAK - Wsparcie merytoryczne i opieka szkoły polonijnej przez szkołę polską w oparciu o zasadę partnerstwa.
DZIAŁANIE II
TAK - Uzyskanie Certyfikatu Szkoła 6.0
DZIAŁANIE III
Nie przewidywane
1. Współpraca kadry pedagogicznej:
wymiana doświadczeń
2. Podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie umiejętności nauczycieli poprzez udział w formach doskonalenia organizowanych przez ODN SWP
kursy
szkolenia
konferencje
3. Współpraca dzieci i młodzieży:
działania z wykorzystaniem platformy
konkursy
4. Aktywizacja lokalnego środowiska
inicjatywy edukacyjne włączające rodziców
warsztaty dla rodziców
KRÓTKI OPIS PLACÓWKI
specyfika, podejmowane działania, mocne strony, obszary do rozwoju
Szkoła nasza usytuowana jest na obszarze wiejskim o wysokim standardzie zamożności społeczeństwa. W szkole panuje życzliwa i przyjazna atmosfera. Szkoła podejmuje zarówno działania wychowawcze i profilaktyczne odpowiadające na potrzeby dzieci, jak i uwzględniające specyfikę środowiska. Realizowane przez szkołę działania ukierunkowane są na bezpieczeństwo, propagowanie zdrowego stylu życia, profilaktykę uzależnień, kształtowanie postaw. Szkoła kładzie duży nacisk na rozwój zainteresowań i pomoc uczniom słabym. Realizowane są projekty edukacyjne i profilaktyczne.
Szkoła dysponuje zasobami ludzkimi i materialnymi.
Zasoby ludzkie to:
dyrektor, nauczyciele, pedagog, specjaliści w zakresie oligofrenopedagogiki, logopedii, doradztwa zawodowego, pracownicy administracji i obsługi, rodzice
Zasoby materialne:
Na bazę lokalową szkoły składają się: 20 sal lekcyjnych, świetlica, biblioteka, sala gimnastyczna, szatnie, przebieralnie, łazienki, kuchnia oraz stołówka szkolna. Szkoła dysponuje boiskiem sportowym, placem zabaw dla dzieci. W budynku funkcjonuje gabinet psychologa.
Szkoła współpracuje z instytucjami i organizacjami. biblioteką, Parafią, Policją, , Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczna w Piasecznie, Ochotniczą Strażą Pożarną
Dla szkoły bardzo ważnym partnerem są rodzice. Szkoła wykorzystuje w swojej pracy ich opinię i zgłaszane propozycje
Założenia programu:
1.Wychowywanie dzieci i młodzieży do wartości
2. Podejmowanie działań związanych z miejscami ważnymi dla pamięci narodowej, formami upamiętniania postaci wydarzeń z przeszłości, najważniejszymi świętami narodowymi i symbolami państwowymi
3. Rozwijanie obywatelskich, patriotycznych i społecznych postaw uczniów
4. Wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej, przywiązania do historii i tradycji narodowych, przygotowanie i zachęcanie do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego, w tym do angażowania się w wolontariat
5. Kształtowanie postawy szacunku dla środowiska przyrodniczego, w tym upowszechnianie wiedzy o zasadach zrównoważonego rozwoju, motywowanie do działań na rzecz ochrony środowiska, rozwijanie zainteresowania ekologią .
Diagnoza potrzeb szkoły
Mocne strony szkoły:
- wypracowanie tradycji szkoły związanej z obchodami rocznic narodowych oraz uroczystości szkolnych i środowiskowych
- nauczyciele stosują różnorodne sposoby indywidualizowania pracy dydaktycznej z uczniem,
- potrzeby uczniów uwzględniane są w działaniach wychowawczych i profilaktycznych szkoły,
- wysoka frekwencja uczniów na zajęciach lekcyjnych
- bogata oferta zajęć pozalekcyjnych,
- dwa języki : angielski w ilości 8h tygodniowo i hiszpański od klasy 4
- udział uczniów w licznych konkursach na szczeblu gminnym, powiatowym, regionalnym oraz ogólnopolskim, w których zajmują wielokrotnie czołowe miejsca,
- realizacja licznych programów profilaktycznych,
- wykształcona kadra pedagogiczna,
- dobrze wyposażone pracownie w sprzęt multimedialny,
- higieniczne i bezpieczne warunki pracy i nauki,
- życzliwa atmosfera
- liczne szkolenia dla nauczycieli i rodziców oraz warsztaty dla uczniów,
- dobra współpraca z instytucjami działającymi na terenie gminy,
- cyklicznie organizowane wyjazdy uczniów do kina, teatru, muzeum, wycieczki
- korzystanie z dziennika elektronicznego
Słabą stroną szkoły jest:
- pojedyncze przypadki nieprzestrzegania norm i zasad szkolnych oraz podstawowych zasad kultury
- niska odpowiedzialność za otoczenie i estetykę szkoły wśród 5% uczniów
- sporadyczne przypadki ucieczek z zajęć
- brak gabinetu pielęgniarskiego
- brak pracowni chemicznej i fizycznej
- brak pełnowymiarowej sali gimnastycznej
Zagrożenia:
- trudności we współpracy z niektórymi rodzicami
- niekorzystny wpływ niektórych grup środowiska lokalnego na młodzież szkolną,
- brak silnej woli niektórych uczniów w przeciwstawianiu się negatywnemu wpływowi środowiska
- brak u niektórych uczniów nawyku uczenia się, aktywności i przestrzegania zasad i norm społecznych
Szanse:
- rozwój infrastruktury sportowej
- pozyskanie środków na realizację programów profilaktycznych
- dbałość o promocję szkoły
- konsekwencja i zasady funkcjonowania w rodzinie
- zaangażowanie uczniów w życie szkoły
- wspieranie działań szkoły przez rodziców
- innowacje i projekty nauczycielskie
INFORMACJE O UCZNIACH
liczba uczniów, wiek uczniów, ilość klas
235 uczniów
6-14 lat
15 klas i zerówka
OPIS DO ZDJĘĆ
Zdjęcia sal lekcyjnych
Zdjęcia z ciekawej lekcji języka polskiego . Lektura przedstawiona inaczej
Zdjęcia z lekcji Magellan's Adventures - innowacyjny program języka angielskiego
Jeżeli jesteś zainteresowany/zainteresowana współpracą z tą szkołą
wyślij zgłoszenie korzystając z formularza "Deklaracji współpracy" - link dostępny poniżej (kliknij w czerwony klawisz)