SWP

2019-08-30 LATO Z POLSKĄ - MŁODZIEŻ Z BARU NA KOLONIACH W KRAKOWIE W RELACJI UCZESTNIKA. Polska

W dniach od 24 lipca do 2 sierpnia 2019 roku wraz z szesnastoosobową grupą młodzieży uczącej się języka polskiego w Domu Polskim w Barze miałem okazję uczestniczyć w koloniach letnich w Krakowie.

Już pierwszego dnia po przyjeździe byliśmy na wycieczce w Sanktuarium Jana Pawła II w Łagiewnikach. To rzeczywiście piękne miejsce związane z wybitną postacią Papieża – Polaka. Nazajutrz odwiedziliśmy Muzeum Lotnictwa, w którym dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy na temat udziału polskich lotników w bitwie o Anglię.

W sobotę czekało na nas wiele atrakcji związanych z wycieczką do Wieliczki, gdzie zwiedzaliśmy unikatową kopalnię soli. Na pamiątkę pobytu w kopalni każdy z nas otrzymał „swoją dawkę soli”.

Wyjątkowo upalna niedziela została przeznaczona na zwiedzanie Krakowa. Plac Matejki, Pomnik Grunwaldzki, Barbakan, Brama Floriańska, Bazylika Mariacka, Sukiennice – tym szlakiem prowadzili nas doświadczeni krakowscy przewodnicy. Mimo męczącego upału wszyscy byliśmy pod wrażeniem urody Krakowa.

W poniedziałek – zwiedzania Krakowa ciąg dalszy. Tego dnia przeszliśmy najsłynniejszą chyba trasą turystyczną prowadzącą od Smoczej Jamy przez zamek na Wawelu do Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Wyjątkowo oczekiwanym przez wszystkich dniem był wtorek. Tego dnia pojechaliśmy do Zakopanego – najbardziej znanego górskiego kurortu w Polsce. To była niezapomniana wycieczka, głównie ze względu na wspaniałe krajobrazy. W Zakopanem mieliśmy okazję zobaczyć Morskie Oko – zagubione wśród gór przepiękne jezioro – jak również podziwiać krajobraz Tatr wysokich podczas wjazdu kolejką linową na Kasprowy Wierch. Spacerowaliśmy też po Krupówkach - najsłynniejszej ulicy Zakopanego. Jak powiedział nasz przewodnik : „Podczas tej wycieczki będziecie ptokami, czyli ludźmi, które podróżują po górach”. Ta fraza na długo pozostanie w mojej pamięci.

W piątek odbył się koncert zatytułowany „Dzień Polski”. W trakcie koncertu poszczególne grupy prezentowały pieśni, tańce i wiersze. Nasza grupa zaprezentowała wiersz i pieśni: „Wszyscy Polacy to jedna rodzina” i „Hej, sokoły!”.

W czasie pobytu w Krakowie mieliśmy również dziewięć interesujących lekcji języka polskiego, w czasie których zdążyliśmy nawet streścić „Inwokację” z „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza.

W imieniu całej naszej grupy chciałbym serdecznie podziękować organizatorom, opiekunom i nauczycielom za umożliwienie nam wyjazdu do Krakowa i tak wspaniałe przygotowanie pobytu.

Dziękujemy!

Wadim Marymucha 16 lat
Dom Polski w Barze

Projekt współfinansowany w ramach sprawowania opieki
Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą.

LATO Z POLSKĄ - PRZEGLĄD WYDARZEŃ

Projekt finansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach konkursu Polonia i Polacy za Granicą 2023

Publikacja wyraża jedynie poglądy autora/ów i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów